برخی اقتضائات تبلیغ مجازی
🖋 هادی چیت ساز
🔸 حکایت تبلیغ در فضای مجازی شباهتهای زیادی با تبلیغ در دنیای واقعی دارد؛ بلکه از جهاتی سختتر هم هست.
🔹 اولا فعالیت نامنظم و بیبرنامه فایدهای ندارد. فضای مجازی همیشه در دسترس است، پس صاحب رسانه هم باید فعال باشد مثل امام جماعت فعال؛ البته با مدیریت زمان. اگر قصد ورود جدی به این عرصه ندارید، وقت خودتان را با کارهای گاهانه تلف نکنید.
🔹 ثانیا فضای مجازی دنیای تولید محتواست. کسی در این عرصه دوام میآورد که آموزش ببیند، همیشه بهروز باشد و مهارتهای لازم را یاد بگیرد.
به اصطلاح، «تولید کننده محتوا» باید همیشه در اوج بماند که نیاز به وقت و برنامه خوبی دارد.
🔹 ثالثا رسانهای موفق است که برنامههای کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشد.
جهاد تبیین حاصل برنامههای از قبل تعیینشده است نه صرفا روزمرگی رسانهای داشتن.
روزمرگی تا حدودی نیاز است، اما اکتفاء به آن رشدی برای مخاطبان نمیآورد و چه بسا بعد از مدتی مخاطب را دلسرد کند.
🔹 رابعا مثل امام جماعت موفق که با مردم تعامل میکند، مجازستان هم نیاز به تعامل با مخاطب دارد البته از جنس خودش. تعامل با مخاطب نیز برنامه و ایده میخواهد.
🗂