تعدد نهادهای تبلیغی، تکه تکه شدن بودجه و گم شدن اولویتها
حجتالاسلام عزیزی؛ مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان
راهکار اصلی برای جلوگیری از موازی کاری راه اندازی تبلیغ شبکه ای با مدیریت واحد است و تبلیغ موفق مرهون باور، اخلاص و استراتژی واحد است.
وجود تکثر در نهادهای تبلیغی گرچه مزایایی به همراه دارد، اما معایب بزرگی را هم با خود دارد؛ این تعدد و تکثر باعث می شود بودجه ها تکه تکه شود، حمایت ها تقسیم می شود و در نتیجه اولویت ها گم می شود.
به عنوان مثال ما موظفیم فرهنگ قرآن را گسترش دهیم و هریک از نهادهای تبلیغی همچون دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه به این وظیفه اقدام می کنند، تفاوت کار اینجاست؛ مبلغین دفتر تبلیغات و مبلغین مستقر سازمان تبلیغات اسلامی بودجهای در اختیار ندارند تا در این راه هزینه کنند، در مقابل سازمان اوقاف از قبل موقوفات خود اعتبارات بیشتری دارد که گاهی مشاهده می شود مبالغ هنگفتی برای تزئین یک دارالقرآن به دلیل وجود منابع هزینه میشود، در حالی که با یک دهم آن مبالغ این کار قابل انجام است.
متن کامل مصاحبه:
rasanews.ir/002lY1
مناهج:
یکی از آسیبهای جدی نهادهای حوزوی، همین پدیدهی جزیرههای مستقل و منفک از هم است، که در نتیجه آنچه بایسته خروجی تبلیغ است را شاهد نیستیم. انشاءالله در آینده به این موضوع و راهکارهای آن خواهیم پرداخت.