مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

طرح پیشنهادی تبلیغ مجازی در ماه مبارک رمضان ۱۳۹۹

شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۰۲ ب.ظ

پیشنهاد جمعی از مبلغان

 اهداف:
درک شرایط موجود و تنها نگذاشتن مردم و پیشگیری از آسیب‌دیدن تبلیغ دینی ماه مبارک رمضان و پاسخگویی به نیازهای دینی وتبلیغی صیانت ازجایگاه روحانیت وحفظ حضور مجازی روحانیت جهت ارتباط بامردم و پاسخگویی به نیازهای دینی و امور شرعی در ماه رمضان درراستای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی).

 چگونگی، فرایند و روش اجرا:

۱ تأسیس گروه مجازی:
دراین طرح هر مسجد، محله و یا روستا با توجه به ظرفیت و پتانسیل خود، توسط هیئت امنا در یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در آن شهر و روستا، اقدام به تشکیل گروه و کانال با نام همان مسجد و همان محله نموده و یا ازظرفیت گروه‌ها و کانالهای، موجود استفاده می‌کنند.

۲ مدیر یا مدیران گروه:
روحانی مسجد، محل و روستا + هیات امناء مسجد، بسیج، شورای محل

 روحانی: روحانی فعلی مسجد، روحانی مستقر روستا و اگر روحانی ندارند یک روحانی برای آنها از طرف نهادهای تبلیغی، ائمه جمعه و حوزه معرفی می‌شود.

۳ اعضای گروه یا کانال مجازی:
توسط مدیران حول محور نمازگزاران مسجد و محله و روستا، عضوگیری می‌شوند.

۴ محور نظارت وشورای هماهنگی تبلیغ مجازی:
الف- درهرروستا: روحانی، شورا و بسیج
ب- در هر شهر: سازمان تبلیغات، اوقاف، امام جمعه، حوزه، نماینده طلاب وبسیج
ج- در هر استان: سازمان تبلیغات، اوقاف، دفترتبلیغات، امام جمعه مرکزاستان، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان، مدیر حوزه استان و فرمانده بسیج استان.
د- در کلان کشور: رئیس سازمان تبلیغات، رئیس اوقاف، رئیس دفترتبلیغات، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، رئیس مجمع نمایندگان طلاب، مدیرحوزه‌های علمیه و فرمانده بسیج.

 تبصره:
درهمه سطوح هماهنگی، نماینده تام الاختیار پذیرفته می‌شود.

۵ ناظر طرح:
الف- شوراهای چهارگانه الف تا ج بصورت کلی
ب- هر نهاد تبلیغی، مبلغان خود را نظارت خواهند کرد.
ج- نمایندگان طلاب، گروه‌های تبلیغی و... نیز در هدایت و نظارت تبلیغ یاری‌رسان خواهند بود.

۶ محتوای تبلیغ:
علاوه بر دانش و معلومات هرمبلغ، از ره‌توشه تبلیغی نهادهای تبلیغی بویژه دفترتبلیغات استفاده خواهد شد.

۷ زمان طرح:
شروع فعالیت ازشب اول تاپایان ماه مبارک رمضان.

۸ گروه پشتیبان:
مردم، نهادهای تبلیغی و امام جمعه و بسیج و ...

۹ سرفصلهای محتوای تبلیغ:
احکام، معارف قرآنی، معارف روائی، معارف ادعیه، مباحث اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، مشاوره و...

 چندگروه تخصصی و نخبگانی و پژوهشی با موضوعات:مشاوره، فقه و احکام، مباحث کلامی، پاسخ به سوالات و شبهات و... تشکیل می‌شود تا در صورتی که مخاطبین نیازی به اطلاعات بیشتری دارند به آن گروهها و نیز مراکز پاسخگویی بویژه مرکز ملی پاسخگویی مراجعه کنند.
و لینک گروه‌ها ومراکز در گروه‌ها و کانالهای مساجد مجازی قرار می‌گیرد و مخاطبین گروه‌ها وکانالها، سوالات خود را از کارشناسان مجرب می‌پرسند.

‍۱۰ ارزیابی:
ارزیابی محتوایی و قالبی و شکلی و... تبلیغ مجازی مسجدمحور بصورت روزانه وهفتگی انجام خواهد شد.

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۱
  • ۹۹/۰۲/۱۳
  • ۱۰۶۳ نمایش
  • صادقی

تبلیغ کرونایی ماه رمضان

مجازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">