طرح پیشنهادی تبلیغ مجازی در ماه مبارک رمضان ۱۳۹۹
پیشنهاد جمعی از مبلغان
اهداف:
درک شرایط موجود و تنها نگذاشتن مردم و پیشگیری از آسیبدیدن تبلیغ دینی ماه مبارک رمضان و پاسخگویی به نیازهای دینی وتبلیغی صیانت ازجایگاه روحانیت وحفظ حضور مجازی روحانیت جهت ارتباط بامردم و پاسخگویی به نیازهای دینی و امور شرعی در ماه رمضان درراستای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی).
چگونگی، فرایند و روش اجرا:
۱ تأسیس گروه مجازی:
دراین طرح هر مسجد، محله و یا روستا با توجه به ظرفیت و پتانسیل خود، توسط هیئت امنا در یکی از شبکههای اجتماعی پرطرفدار در آن شهر و روستا، اقدام به تشکیل گروه و کانال با نام همان مسجد و همان محله نموده و یا ازظرفیت گروهها و کانالهای، موجود استفاده میکنند.
۲ مدیر یا مدیران گروه:
روحانی مسجد، محل و روستا + هیات امناء مسجد، بسیج، شورای محل
روحانی: روحانی فعلی مسجد، روحانی مستقر روستا و اگر روحانی ندارند یک روحانی برای آنها از طرف نهادهای تبلیغی، ائمه جمعه و حوزه معرفی میشود.
۳ اعضای گروه یا کانال مجازی:
توسط مدیران حول محور نمازگزاران مسجد و محله و روستا، عضوگیری میشوند.
۴ محور نظارت وشورای هماهنگی تبلیغ مجازی:
الف- درهرروستا: روحانی، شورا و بسیج
ب- در هر شهر: سازمان تبلیغات، اوقاف، امام جمعه، حوزه، نماینده طلاب وبسیج
ج- در هر استان: سازمان تبلیغات، اوقاف، دفترتبلیغات، امام جمعه مرکزاستان، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان، مدیر حوزه استان و فرمانده بسیج استان.
د- در کلان کشور: رئیس سازمان تبلیغات، رئیس اوقاف، رئیس دفترتبلیغات، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، رئیس مجمع نمایندگان طلاب، مدیرحوزههای علمیه و فرمانده بسیج.
تبصره:
درهمه سطوح هماهنگی، نماینده تام الاختیار پذیرفته میشود.
۵ ناظر طرح:
الف- شوراهای چهارگانه الف تا ج بصورت کلی
ب- هر نهاد تبلیغی، مبلغان خود را نظارت خواهند کرد.
ج- نمایندگان طلاب، گروههای تبلیغی و... نیز در هدایت و نظارت تبلیغ یاریرسان خواهند بود.
۶ محتوای تبلیغ:
علاوه بر دانش و معلومات هرمبلغ، از رهتوشه تبلیغی نهادهای تبلیغی بویژه دفترتبلیغات استفاده خواهد شد.
۷ زمان طرح:
شروع فعالیت ازشب اول تاپایان ماه مبارک رمضان.
۸ گروه پشتیبان:
مردم، نهادهای تبلیغی و امام جمعه و بسیج و ...
۹ سرفصلهای محتوای تبلیغ:
احکام، معارف قرآنی، معارف روائی، معارف ادعیه، مباحث اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، مشاوره و...
چندگروه تخصصی و نخبگانی و پژوهشی با موضوعات:مشاوره، فقه و احکام، مباحث کلامی، پاسخ به سوالات و شبهات و... تشکیل میشود تا در صورتی که مخاطبین نیازی به اطلاعات بیشتری دارند به آن گروهها و نیز مراکز پاسخگویی بویژه مرکز ملی پاسخگویی مراجعه کنند.
و لینک گروهها ومراکز در گروهها و کانالهای مساجد مجازی قرار میگیرد و مخاطبین گروهها وکانالها، سوالات خود را از کارشناسان مجرب میپرسند.
۱۰ ارزیابی:
ارزیابی محتوایی و قالبی و شکلی و... تبلیغ مجازی مسجدمحور بصورت روزانه وهفتگی انجام خواهد شد.