مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

فرصت های طلبه-بلاگرها

يكشنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۵۰ ب.ظ

🖋 عطا یاوری

🔸 اینستاگرام را باز می‌کنم، عکس پروفایل چند آخوند آن بالا نمایش داده می‌شود، اینها آخوند-بلاگر هستند. 

بلاگر یعنی تولیدکننده محتوا؛ یعنی کسی که در فجازی تولید محتوا می‌کند. از کلیپ و عکسنوشت تا پادکست و یادداشت.

🔹 هرچند منبر هم خصوصیات اختصاصی خودش را دارد؛ اما چیزی که این فضا را برای مبلغان جذاب کرده: 

🔹 اولا وجود مخاطب گسترده است. شما اگر مبلغی در حد حجت‌الاسلام پناهیان هم باشید نهایتا ده هزار نفر پای منبر شما می‌نشینند اما در اینستاگرام این فرصت را دارید تا با یک میلیون و دویست هزار نفر (تعداد دنبال‌کننده‌های صفحه آقای پناهیان) ارتباط بگیرید. ضمن اینکه محتوای تولیدی در صفحات مبلغان به سایر شبکه‌های اجتماعی هم سرریز می‌شود و بین مخاطبین دست به دست در گردش است.

🔹 جاذبه دوم فجازی امکان استمرار ارتباط با مخاطب است. می‌دانیم مباحث تربیتی نیازمند گذر زمان و تکرار پیام است که این دو در استمرار ممکن می‌شوند. درحالیکه با ده جلسه سخنرانی در ایام محرم اثرگذاری کمتری برای مبلغ دین امکان‌پذیر است.

🔹 سومین جاذبه فضای مجازی برای مبلغان نداشتن محدودیت زمانی و مکانی است. در فجازی نیازی نیست برای انتقال حرفتان تا دهه محرم صبر کنید، حتی نیازی نیست منتظر هیأت هفتگی بمانید، امکان عرضه حرف خوب به شکل روزانه وجود دارد.

حتی محدودیت مکانی هم ندارید. پیام شما در سرتاسر دنیا برای مخاطبتان قابل دریافت است.

📌 ان‌شاالله در یادداشت بعدی به تهدیدات فجازی برای مبلغان می‌پردازم

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱/۰۵/۰۹
  • ۴۰۰ نمایش
  • صادقی

جهاد تبیین

حوزه و جهاد تبیین

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">