مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

🖋 محمد حق پرست

🔸 در یادداشت نخست، به دو دلیل مهم اهمیت مجمع نمایندگان طلاب پرداختیم. 

در ادامه دو دلیل دیگر را بررسی می‌کنیم:

3⃣ مخاطب رهبری در دستورات مهم حوزه

رهبر انقلاب، در دیدارهایی که با مجمع نمایندگان طلاب داشتند، بسیاری از خواسته‌های مهم را از ایشان مطالبه کردند مثل #حوزه_انقلابی. 

معنای آن این است که ما نیاز به تشکلی داریم که هم با بدنه طلاب در ارتباط باشد، هم در طرح و برنامه‌ریزی حوزه مؤثر باشد تا حوزه به جایگاه اصلی‌اش نزدیک شود. 

حضرت آقا، اولین بار بقاء «حوزه انقلابی» را در دیدار با مجمع نمایندگان مطرح کردند چون به اعتقاد ایشان این نهاد می‌تواند بیشترین اثر را برای این مهم داشته باشد. 

4⃣ ارتباط با نهادها و سازمان‌های کشور

مجمع می‌تواند به عنوان نمایندگان حوزه و روحانیت، با مسئولان کشوری ارتباط حقوقی بگیرد و خواسته و دغدغه‌های خود را با ایشان مطرح کرده و تحقق آن را مطالبه کند. 

🔹 همچنین دلیل‌های دیگری برای اهمیت مجمع وجود دارد که در آینده به آن خواهیم پرداخت؛ 

❓ اما جان کلام این است: طلاب و فضلایی که خود را انقلابی می‌دانند و برای سربلندی اسلام و انقلاب وارد حوزه علمیه شدند، و از سویی دغدغه #تحول_حوزه را دارند، اگر میدان این عرصه را خالی کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ 

معلوم است، کسانی انتخاب می‌شوند که یا دغدغه‌های انقلابی ندارند، یا طرح و ایده‌هایی برای پویایی حوزه ندارند و اوضاع بهتر نخواهد شد. 

✅ پس وظیفه ضروری برای کسانی است که واجد شرایط هستند، در انتخابات به عنوان نامزد شرکت کنند تا گامی مؤثر در راستای تحول برداشته شود؛ إن‌شاءالله.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">